Jsou v první linii. Jsou tváří našich firem, ale dělají i všechnu tu mravenčí práci, která mnohdy ani není vidět. Jsou těmi nejdůležitějšími pilíři, o něž se my, obchodní manažeři, opíráme. O kom že je řeč?

Přece o našich kolegyních a kolegovi (neboj Petře, nezapomněli jsme na tebe ;-)) z projektového managementu. Bez jejich pečlivé práce by byla snaha všech ostatních zbytečná a navazování obchodních kontaktů marné. A protože o vše v životě se musí pečovat a dbát, je také nutné a velmi potřebné zaměřit se na činnost „projekťáků“ – na problémy, s nimiž se dennodenně potýkají, a úskalí, která zdolávají. Zjistit, co je v práci brzdí, co jim pomáhá a v neposlední řadě co je na jejich práci těší. A o tom všem, ale nejenom o tom, byla prosincová ELIA v Praze. České překlady byly hrdým partnerem této konference a při této příležitosti vyslaly i své zástupkyně – sales manažerku Kláru a pražskou branch manažerku Alžbětu.

Alžběta svou profesní kariéru začínala u nás v Českých překladech právě na pozici projektové manažerky, a tak mohla věcně přispět do diskuze. Klára je na rozdíl od ní na poli projektového managementu stále elévkou, ale nadchla ji možnost poznat fungování celého procesu projektového managementu. Jako obchodní manažerce jí to přinese cenné informace o tom, jak klientům nabízet co nejefektivnější, a přitom stále reálná řešení. Druhým velmi důležitým aspektem celé konference byla i jedinečná možnost osobního setkání se stávajícími, ale i novými obchodními partnery. Přestože se nacházíme v době plné emailů, chatů a skype hovorů (nebo právě proto?), není nad osobní setkání, které tolik usnadňuje budoucí komunikaci.

 

Jaké tedy byly dojmy vyslankyň Českých překladů?

„První den konference byl naplněný inspirativními přednáškami lektorů sršících energií a entusiasmem. Během coffee breaků jsme pak sdílely zážitky s ostatními, potkávaly nové tváře a srdečně se zdravily i s těmi, které již známe a s nimiž spolupracujeme. Druhý den jsme všichni zužitkovali nové poznatky z předchozího dne, doplnili je o své vlastní zkušenosti a možná si i trochu postěžovali na to, co nás při práci trápí a co se nám třeba tak úplně nedaří. S velkou úlevou jsme zjistily, že v tom nejsme samy a že to, co denně prožíváme a s čím zápasíme, v obměnách prožívají i ostatní. Bylo příjemným zjištěním, že i když jsme si všichni navzájem svým způsobem konkurencí, dokážeme si pomoci a najít řešení. Kláře navíc tato setkání pomohla lépe pochopit práci jejích parťáků z projektového managementu.

Získané rady a tipy jsme brzy po návratu sdílely s týmem a hned v následujících dnech jsme zaznamenaly, že některá získaná doporučení již realizujeme v praxi. Díky za to!“

 

A kam nasměrujeme naše další kroky? V říjnu nás láká konference ELIA ve Vídni. Uvidíme se tam?
Wir freuen uns auf Sie. Auf Wiedersehen! See you soon 😊

Autor: Klára Svozilová




Komentáře

Okomentujte příspěvek